Aktuális Hírek
-Rendőrségi elérhetőségek
-Hulladékszállítási naptár 2023
- Igazgatási szünet 2022. dec. 22 - 2023. január 06.
-Rezsi
-Népszámlálás 2022

Körzeti megbízottak
KALMÁR ATTILA r.tzls
tel: 0620/421 3039
email: Kalmar Attila@vas.police.hu
Fogadóóra:
9941. Őriszentpéter, Gombászószer 1.
Minden hónap utolsó hét hétfőn 15 - 17 között
Pankasz II. Körzeti Megbízott: VISZÁK, SZAKNYÉR, Őrimagyarósd, Szőce-Rimány
KRISZAY KRISZTIÁN r.tzls
tel: 06 30/742 8673
email: KrizsayK@vas.police.hu
Fogadóóra
9941. Őriszentpéter, Gombászószer 1.
Minden hónap utolsó hét hétfőn 15-17 között
Pankasz I. Körzeti Megbízott: Pankasz, Felsőjánosfa, Hegyhátszentjakab, Kisrákos

- Ivánc, Felsőmarác, Hegyhátszentmárton, Pankasz, Kisrákos, Viszák, Szaknyér -
Képviselő testületei az Ivánci Közös Önkormányzati Hivatalban (Ivánci Hivatalban és a Pankaszi kirendeltségben)
2022. december 22. napjától
2023. január 6. napjáig igazgatási szünetet rendelek el.
Az igazgatási szünet időtartalma alatt az ügyfélfogadás szünetel, a HIVATAL ZÁRVA TART.A Hivatal az igazgatási szünet ideje alatt ügyeleti rendszerben
- telefonon előre egyeztetett időpontban -
biztosítja a halasztatatlan közfeladatok folyamatos és zavartalan ellátását.
Munkanapokon 8,00 - 12,00 óra között.
IVÁNCI Hivatalban a halaszthatatlan ügyintézést Munkanapokon 8-12 telefonon kell időpontot kérni.
- általános ügyek ügyeleti száma: 0630/385-2584 és 0630/248-1898
- halotti anyakönyvi ügyelet 0630/ 355-4563
Az Igazgatás utolsó munkanapja 2022. december 21. (szerda)
Kérem a fentiek szíves megértését.
Radicsné dr. Soós Ágnes
jegyző
Rezsicsökkentés nyomtatványok
TÁJÉKOZTATÓ A CSALÁDI FOGYASZTÓI KÖZÖSSÉGEKRE
VONATKOZÓ HATÓSÁGI ÁRSZABÁSOS IGÉNYBE VEHETŐ FÖLDGÁZRA VONATKOZÓ ÚJ SZABÁLYOKRÓL
2022.
szeptember 9-én jelent meg a családi fogyasztói közösségekre,
valamint a családi otthonteremtési kedvezményből megvalósuló
tetőtér-beépítésekre vonatkozó kedvezmények bevezetése
érdekében az egyes egyetemes szolgáltatási árszabások
meghatározásáról szóló 259/2022. (VII. 21.) Korm. rendelet
módosításáról szóló 345/2022. (IX.9.) Korm. rendelet, amely a
köznyelvben leginkább többgenerációs házakként ismert házak
által kedvezményes áron igénybe vehető földgázra tartalmaz új
szabályozást.
A
Korm. rendelet alapján, ha a társasháznak, lakásszövetkezetnek
nem minősülő ingatlanon belül
több, de legfeljebb négy
önálló, az országos településrendezési és építési
követelményekről szóló
253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet
105. §-a szerinti lakás rendeltetési egység (a továbbiakban:
lakás
rendeltetési egység) található, a települési
önkormányzat jegyzője (a továbbiakban: eljáró
hatóság)
kérelemre 8 napon belül hatósági bizonyítványt
állít ki a lakás rendeltetési egységek számáról.
Ez
a hatósági bizonyítvány a ténylegesen kialakult állapotot
igazolja. Az eljáró hatóság az ingatlanra
esetlegesen
jogszabályban meghatározott, a rendeltetési egységek számára
vagy funkciójára
vonatkozó korlátozást nem veszi
figyelembe. Az eljáró hatóság a hatósági bizonyítvány kiadása
során
az építmény jogszerű használatát vélelmezi. A
hatósági bizonyítvány csak ennek a kedvezménynek
igénybevétele
céljából használható fel. Az erre vonatkozó figyelemfelhívást
a hatósági bizonyítvány
tartalmazza.
A hatósági
bizonyítvánnyal kapcsolatos ügyben jogorvoslatnak helye nincsen. A
Kormány a hatósági
bizonyítvány kiadásával kapcsolatos
ügyekben az eljáró hatóság felügyeleti szerveként az
építésügyi
hatóságot jelöli ki.
A
fentiek szerint tehát, azon ingatlanok, amelyben több az országos
településrendezési és építési követelményekről szóló
253/1997. (XII. 20.) Korm. rendeletnek (továbbiakban: OTÉK)
megfelelő lakás van (és
nem társasházak vagy lakásszövetkezetek)
kérhetik írásban a jegyzőt, hogy adjon ki az ingatlanon lévő
lakások számáról hatósági bizonyítványt.
Nyomatékosan
felhívjuk arra a figyelmet, hogy ez csak akkor lehetséges, ha az
OTÉK alábbi
szabályainak megfelelnek a lakások. Ez alapján
minden lakás a helyiségeit úgy kell kialakítani, hogy
azoknak
együttesen biztosítani kell az alábbi funkciókat:
-
a pihenést (az alvást) és az otthoni tevékenységek folytatását,
-
a főzést, mosogatást és az étkezést,
-
a tisztálkodást, a mosást, az illemhely-használatot,
-
az életvitelhez szükséges anyagok és tárgyak tárolását tervezési program szerint (pl. élelmiszertárolás, hűtőszekrény elhelyezési lehetősége, mosás céljára szolgáló berendezés, ruhanemű, lakáskarbantartás eszközeinek, egyéb szerszámoknak és sporteszközöknek az elhelyezése).
További
előírás, hogy a lakószoba a lakás minden olyan közvetlen
természetes megvilágítású és
szellőzésű, fűthető,
huzamos tartózkodás céljára szolgáló, legalább 8 m2 hasznos
alapterületű
helyisége, amely lehetővé teszi a pihenést
(az alvást) és az otthoni tevékenységek folytatását - kivéve
a
jövedelemszerzést szolgáló munkavégzést - és az azokhoz
kapcsolódó berendezések elhelyezését.
A 30 m2-t meghaladó
hasznos alapterületű lakás legalább egy lakószobája hasznos
alapterületének
legalább 16 m2-nek kell lennie.
A
lakószoba alapterületébe nem számítható be a főző és az
étkező funkció céljára is szolgáló helyiség, helyiségrész
hasznos alapterülete, amennyiben az a lakószoba légterével
közös.
Ezen kívül a lakásnak fűthetőnek kell lennie,
lehetőleg minden helyiségben a rendeltetésének
megfelelő
szellőzést, természetes megvilágítást biztosítani kell.
NAGYON
FONTOS,
hogy csak azon lakásokra kérjék a hatósági bizonyítványt,
amely a fenti
szabályoknak megfelel. A gyakorlatban felmerült
kérdések alapján az olyan esetek, ahol valamely
helyiség
(pl. konyha) több lakóegységgel közös a jogszabály alapján nem
minősül önálló lakásnak.
A
fentiek alapján a lakossági fogyasztó önálló lakosonként
jogosult a jogszabályban meghatározott
mennyiségig hatósági
áron földgázt vételezni.
A
lakossági fogyasztó a kedvezményes többletmennyiség
igénybevétele céljából - büntetőjogi és
kártérítési
felelőssége vállalásával - benyújtja a jegyző által
kiállított hatósági bizonyítványt az
egyetemes szolgáltató
részére. Az egyetemes szolgáltató a kedvezményes mennyiséget a
nyilatkozat
benyújtását követő hónap elsejétől
alkalmazza, időarányosan.
HOGY
MIÉRT FONTOS, HOGY CSAK ANNAK AZ IGAZOLÁSÁT KÉRJÉK, AMI MEGFELEL
A FENTI
SZABÁLYOKNAK?
Ha az egyetemes szolgáltató azt
észleli, hogy az ingatlan lakás rendeltetési egységeinek száma
nem
egyezik meg a hatósági bizonyítványban foglaltakkal, ezt
hatósági ellenőrzés lefolytatása érdekében
az eljáró
hatóság felé jelzi. Ha az eljáró hatóság nem folytat
ellenőrzést, vagy az egyetemes
szolgáltató az ellenőrzés
eredményével nem ért egyet, az egyetemes szolgáltató a
felügyeleti
szervhez (építéshatóság) fordulhat a szükséges
intézkedések megtétele érdekében.
Ha a felülvizsgálati
eljárás azzal az eredménnyel zárul, hogy a hatósági
bizonyítványban foglaltnál
kisebb számú, ténylegesen
kialakult lakás rendeltetési egység található az ingatlanon
belül, az
egyetemes szolgáltató megállapítja, hogy a
felhasználó jogosulatlanul vette igénybe a
kedvezményes
többletmennyiséget a bejelentett és a tényleges
lakás rendeltetési egységek különbözete
vonatkozásában.
Ebben az esetben a jogosulatlanul igénybe vett kedvezménnyel
elszámolt földgáz
mennyiséget a versenypiaci költségeket
tükröző ár másfélszeresének megfelelő egységáron kell
a
felhasználóval elszámolni. Vagyis komoly kockázatot
jelent, ha nem megfelelő állapot igazolását
kérik.
A hatósági bizonyítványra irányuló kérelmeket (akár a jelen tájékoztatóhoz melléklet nyomtatvány kitöltésével) az Ivánci Közös Önkormányzati Hivatalban kérhetik.
A kérelmeket akár személyesen, akár postai úton, akár e-mailen is eljuttathatják hivatalunk részére:
Cím: Ivánci Közös Önkormányzati Hivatal 9931 Ivánc, Kossuth L. u. 119.
E-mail:
jegyzo@ivanc.hu
Dokumentumok:
Tájékoztató családi közösségekre
https://docs.google.com/document/d/1YS21ZXK_V44WFTPys8FfmWt1mThFmRex/edit
Kérelem nyomtatvány rezsicsökkentés
https://docs.google.com/document/d/17uk1McXRxFMLyi-Ml7jHfEl4BPtp0hCK/edit
Tájékoztató Lakosság barnakőszén igényfelméréshez
https://docs.google.com/document/d/1gW4u2Vl4qJhUFoTCwBJa6mppJk1Pgm9L/edit
Adatszolgáltatás lakossági barnakőszén felméréshez nyomtatvány
https://docs.google.com/document/d/1aA-KCjuU42LhXrIR0pctkdYdcJa7j1E_/edit

NÉPSZÁMLÁLÁS
2022. október 1 - november 28-ig
Amit a kérdőív kitöltéséről tudni kell
A népszámlálás Magyarország teljes lakosságát érinti, az összeírásra az egész országban egy időben kerül sor, minden lakásra és személyre kiterjed. Segítségével pontos képet kapunk hazánk népességének nagyságáról, jellemzőiről, egészségi állapotáról, lakáskörülményeiről.
Kinek kell részt vennie a népszámlálásban?
- Népszámlálási kérdőívet kötelező kitölteni életkortól és állampolgárságtól függetlenül mindenkiről, aki Magyarországon él;
- azokról is, akik átmenetileg, 12 hónapnál rövidebb ideig külföldön tartózkodnak;
- azon Magyarországon élő külföldiekről, akik legalább 3 hónapja Magyarországon tartózkodnak.
Hogyan tehetek eleget a népszámlálási kötelezettségemnek?
Minden háztartásnak egy lakáskérdőívet és annyi személyi kérdőívet kell kitölteni, ahányan a lakásban laknak. A kérdésekre a 2022. október 1-én fennálló állapotot alapul véve kell válaszolni.
Fontos, hogy a lakáskérdőívet minden, a tulajdonunkban álló, de adott esetben nem lakott, üresen álló lakásról is ki kell tölteni, az arra a címre érkezett felkérőlevél alapján.Meddig és hogyan kell kitöltenem a kérdőívet?
* 2022. október 1 és 16. között a kérdőív önállóan, az erre a célra létrehozott online felületen tölthető ki.
* Október 17. és november 20. között számlálóbiztosok keresik fel azokat a háztartásokat,
amelyek október 16-ig nem töltötték ki online a kérdőíve
*November 21. és 28. között a település jegyzőjénél tehetnek eleget adatszolgáltatási
kötelezettségüknek azok, akik november 20-ig ezt nem tették meg.Mire van szükségem a kitöltéshez?
A KSH minden magyarországi lakcímre postai felkérőlevelet küld szeptember utolsó napjaiban. Ebben a népszámlálásról szóló hasznos információk mellett egy 12 jegyű belépési kód is található, ami az online kitöltéshez szükséges. Kérjük, őrizze meg a felkérőlevelet!
Viszák, 2022. szeptember 27.
Népszámlálás 2022. okt. 17- nov. 20.
FELHÍVÁS
a 2022. évi népszámlálás lebonyolításában közreműködő számlálóbiztosok
jelentkezésére
Munkalehetőség: vegyen részt Ön is a népszámlálás lebonyolításában!
Számlálóbiztosok jelentkezését várják a helyi népszámlálási felelősök - a polgármesteri hivatalok
jegyzői, illetve a közös önkormányzati hivatalok jegyzői - a 2022. október-novemberben sorra kerülő
országos népszámlálás terepen történő adatgyűjtési időszakára.
A népszámlálás Magyarország egyik legjelentősebb, mindannyiunk életét érintő adatgyűjtése.
Segítségével pontos képet kapunk hazánk népességének nagyságáról, demográfiai jellemzőiről,
nemzetiségi és vallási összetételéről, egészségi állapotáról, iskolázottságáról, foglalkoztatottságáról,
háztartási és családi viszonyairól, lakáskörülményeiről. A népszámlálás során gyűjtött adatok
alapvetően határozzák meg jövőnket, hiszen megbízható alapot adnak az országunkat, a
településeinket és a lakókörnyezetünket érintő legfontosabb gazdasági, szociális és területfejlesztési
döntések előkészítéséhez. Az országos összeírás sikeressége nagyban függ a számlálóbiztosok
munkájától, felkészültségétől, kommunikációjától.
A számlálóbiztos feladata:
körzet bejárása, a körzethez tartozó címek felkeresése,
az adatfelvétel lebonyolítása, a népszámlálási kérdőív kitöltése az adatszolgáltatóval (ahol
nem töltötték ki a kérdőívet interneten),
a címek pontosítása, esetleges új címek felvétele,
folyamatos kapcsolattartás a felülvizsgálóval.
Előreláthatólag 100-140 címen kell kérdőívet kitöltenie, tableten keresztül, amit a KSH biztosít az
adatfelvétel idejére.
A munkavégzés időtartama: 2022. október 17. - november 20.
Követelmények a számlálóbiztossá váláshoz:
nagykorú, cselekvőképes személy,
saját eszköz megléte, internetelérés a felkészüléshez (PC, laptop, tablet stb.),
e-mail-cím, telefonszám.
A kiválasztásnál előnyt jelent:
legalább középfokú végzettség,
magabiztos számítógépes ismeret,
megfelelő tájékozódási, térképkezelési képesség,
az összeírás területén való helyismeret,
rugalmas időbeosztás és állandó elérhetőség.
A szerződéskötés feltétele:
a jelentkező kiválasztása,
az e-learning formában megvalósuló képzés sikeres teljesítése.
A 2022. évi népszámlálás települési munkáiban részt vevők feladatainak díjtételei a 362/2020.
(VII. 23.) Korm. rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.
Amennyiben a fenti feltételeknek Ön megfelel, és kedvet érez a népszámlálás lebonyolításában
számlálóbiztosként közreműködni, kérjük, keresse fel a helyi népszámlálási felelőst, aki a közös
önkormányzati hivatal jegyzője.
A jelentkezési időszakról és határidőről, kérjük, érdeklődjön a helyi népszámlálás felelősnél vagy a Viszák Viszák fb oldalon rögzített poszt alatt.